București, 4 martie 2015: Deși doar 14% dintre români au auzit până acum de aplicația pentru smartphone Uber, 88% consideră conceptul aplicației util și 73% sunt dispuși să o utilizeze, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.
Uber reprezintă o platformă care conectează pasagerii cu șoferii care doresc să împartă costurile călătoriilor, oferind astfel o alternativă la serviciile de taxi. Acest concept pare pe gustul românilor, întrucât, după ce le-a fost prezentat respondenților, 85,5% dintre ei au afirmat că le place ideea, 60% consideră că aplicația este pentru oameni ca ei și 83% ar recomanda-o și altor persoane.
Totuși, deși Uber se adresează atât pasagerilor, cât și șoferilor, doar 18% dintre respondenții studiului au afirmat că ar utiliza aplicația doar ca șoferi, în timp ce aproape 28% sunt dispuși să o folosească din postura de pasageri. Există și un procent de 27% care a afirmat că ar utiliza aplicația și ca șofer, și ca pasager.
„Șoferii români sunt deschiși către inovație, însă rămân puțin reticenți în ceea ce privește transportul persoanelor necunoscute în mașina proprie. Totuși, această mentalitate începe să se schimbe treptat, datorită influențelor din Occident, unde oamenii utilizează în mod frecvent astfel de practici”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.
Studiul arată că femeile ar utiliza aplicația Uber mai degrabă ca pasageri (33,8%), decât ca șoferi (9,2%), în timp ce bărbații sunt mai deschiși să devină șoferi Uber (26,6%) decât pasageri (21,7%).
Până în prezent, aplicațiile de acest gen din România s-au concentrat pe comenzile la taxi. Cea mai populară astfel de aplicație pentru smartphone este Speed Taxi, 10% dintre români afirmând că o folosesc, în timp ce 40% au auzit de ea, deși nu o utilizează. Clasamentul este urmat de aplicațiile Meridian Taxi (6,6% o utilizează, 29% doar au auzit de ea), Cris Taxi (5% / 22%), Star Taxi (3,6% / 21%) și Clever Taxi (3% / 28%).
„Aplicațiile de taxi pentru smartphone, fie că sunt operate de o anumită firmă, fie că reunesc mai mulți furnizori, au o popularitate din ce în ce mai mare în România, în special în București, ceea ce întărește ideea că românii sunt deschiși către tehnologie și inovație. Rămâne de văzut câți dintre bucureșteni vor încerca o alternativa la taxi prin aplicația Uber și o vor utiliza în mod frecvent fie ca șoferi, fie ca pasageri”, a adăugat Traian Năstase, managing partner iSense Solutions.
Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions în cadrul Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,8%, la un nivel de încredere de 95%.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company – folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu o vastă experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.
Madalina says
Foarte interesant studiul, si eu sunt foarte curioasa cum va merge aceasta noua aplicatie in Romania. Care a fost perioada luata in considerare?