București, 1 aprilie 2015: Cei mai mulți români (83%) preferă să achiziționeze bijuterii din magazinele fizice de specialitate, în timp ce doar 11% cumpără online, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Unul dintre motivele care stau la baza acestei preferințe îl constituie consultanța oferită de personalul specializat din magazinele fizice, 63% dintre respondenți indicându-l ca principală sursă de informare în vederea unei achiziții. Totuși, 50% dintre români se informează și de pe site-urile specializate în vânzarea de bijuterii.
Potrivit studiului, tinerii sunt mai receptivi când vine vorba de achiziții online, astfel că românii cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani sunt mai dispuși să cumpere din magazinele virtuale, în special pandantive. În schimb, tinerii de 15-24 de ani ar putea fi convinși să cumpere mai multe bijuterii din magazinele online dacă ar beneficia de facilități precum posibilitatea de a grava bijuteriile (49%), posibilitatea de a estima măsura degetului pentru inelele achiziționate (47%) sau consultanță specializată privind tipul de bijuterie care se potrivește fiecărei persoane (33%).
De asemenea, dacă majoritatea tinerilor din categoria de vârstă 25-34 de ani preferă bijuteriile de aur (55%), 63% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 15 și 24 de ani sunt interesați mai mult de bijuteriile din argint.
„Diferențele între categoriile de vârstă sunt semnificative nu numai în ceea ce privește mediul de achiziție și materialul bijuteriilor, ci și sumele alocate. Spre exemplu, persoanele din categoria de vârstă 55+ ani sunt dispuse să cheltuiască sume mai mari pe bijuterii. Tinerii de 25-34 de ani alocă sume mai consistente achiziționării de coliere de aur, în timp ce persoanele cu vârsta cuprinsă între 45 și 54 de ani cheltuiesc mai mult pe brățări de aur”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.
Studiul realizat de iSense Solutions evidențiază faptul că femeile cumpără bijuterii pentru a le purta, în timp ce bărbații sunt mai interesați să achiziționeze bijuterii pentru a le oferi cadou.
O altă diferență interesantă între femei și bărbați constă în criteriile care stau la baza deciziei de achiziție. Spre exemplu, bărbații sunt mai atrași decât femeile de renumele magazinului (45,7% față de 36,9% dintre femei) și de marca bijuteriei (45,8% față de 39,8%), în timp ce femeile sunt mai influențate decât bărbații de prețuri (89,6% față de 80,4%) și promoții (80,2% față de 70,6%).
Potrivit intențiilor de cumpărare pentru următoarele 12 luni, relevate în studiul iSense Solutions, cele mai căutate bijuterii anul acesta vor fi inelele.
Informațiile sunt extrase din Studiul Omnibus, realizat online de către compania iSense Solutions în cadrul Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company – folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu o vastă experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.
You must be logged in to post a comment.