București, 24 iulie 2015: Nouă din zece adulți care locuiesc în zonele urbane din România dețin un card bancar și efectuează plăți cu cardul, în medie, de două ori pe săptămână, arată un studiu MasterCard privind particularitățile comportamentului la plată al românilor.
Rezultatele studiului confirmă tendința de maturizare a pieței plăților electronice, relevând că 97% dintre cei care efectuează plăți cu cardul zilnic sau o dată la două-trei zile, fac acest lucru pentru cumpărăturile curente. Tehnologia contactless începe să intre tot mai mult în rutina consumatorilor, 15% dintre respondenți afirmând că plătesc contactless.
Principalul motiv pentru care românii aleg să utilizeze cardul pentru plata cumpărăturilor în magazine este faptul că, în acest fel, nu trebuie să mai poarte numerar asupra lor, au răspuns trei din patru posesori de carduri (75%), în timp ce aproape jumătate (49%) apreciază timpul economisit la cumpărături, când plătesc cu cardul.
Studiul a arătat că gradul de educaţie financiară în România nu este motivul principal atunci când cumpărătorii aleg să plătească în numerar, în detrimentul cardului. În general, românii nu plătesc cu cardul atunci când comercianţii nu le oferă această posibilitate, 50% dintre respondenţi spunând că acesta este principalul motiv atunci când nu folosesc cardul la cumpărături. Doar 1% dintre respondenţii de toate vârstele au motivat că nu ştiu să plătească prin intermediul cardului, în timp ce 65% dintre cei întrebați aleg plata cu cardul datorită ușurinței în utilizare.
“Plata cu cardul este un gest obișnuit în țările europene, precum a arunca gunoiul la coș sau a recicla pentru a proteja mediul și ne bucurăm să vedem că și în România ea începe să fie normalitatea și nu excepția. Acest studiu ne arată că eforturile MasterCard de educare financiară dau rezultate și că românii au început să înțeleagă avantajele plății cu cardul, atât în ceea ce privește simplitatea, cât și siguranța și comoditatea. Noi vom continua proiectele de educație financiară și parteneriatele strategice cu stakeholderi precum Guvernul Romȃniei și ANPCPPSR-InfoCons, pentru a stimula și a face mai ușoară folosirea cardului, contribuind astfel la albirea economiei şi la un mediu de business mai sănătos,” a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager, România, MasterCard.
Studiul a mai arătat că 60% din totalul respondenților incluși în studiul MasterCard preferă să utilizeze cardul pentru plata facturilor. Dintre aceştia, doar 12% se deplasează la Kiosk-urile dedicate plăților facturilor, în timp ce majoritatea aleg să realizeze plata facturilor online, prin completarea datelor cardului într-un formular.
Studiul a cercetat și modul în care sunt percepute plățile online cu cardul. Astfel, principalele avantaje ale plății online cu cardul constau, pentru 52% dintre respondenți, în timpul economisit, precum și comoditatea utilizării cardului la plată. Totodată, 51% dintre utilizatorii de carduri apreciază că, plătind online cu cardul, pot face cumpărături de oriunde și oricând doresc.
Un rezultat interesant al studiului a arătat că bărbații sunt mai deschiși plăților online cu cardul, 58% dintre aceștia obișnuind să efectueze plățile astfel, spre deosebire de 48%, în rândul femeilor. Acest lucru este parțial determinat și de faptul că acestea preferă, într-o măsură semnificativ mai mare decât bărbații, să vadă produsele înainte de a le plăti.
Studiul se bazează pe un sondaj Omnibus realizat în zona urbană de iSense Solutions, pentru MasterCard.
Despre MasterCard
MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Operăm cea mai rapidă rețea de procesare a plăților din lume, oferind un lianț între consumatori, instituții financiare, comercianți, autorități și companii din peste 210 țări și teritorii. Produsele și soluțiile MasterCard fac activitățile zilnice de comerț – cum ar fi cumpărăturile, călătoriile, derularea unei afaceri sau managementul finanțelor – mai simple, mai sigure și mai eficiente pentru toată lumea. Urmăriți-ne pe Twitter: @MasterCardNews, participați la discuțiile de pe blogul Beyond the Transaction și înregistrați-vă pentru cele mai noi știri pe Engagement Bureau.