Bucureşti, 6 octombrie 2016: Aproape jumătate dintre românii din mediul urban (48%) au apelat în ultimul an la serviciile saloanelor de înfrumuseţare, în care au cheltuit aproximativ 130 de lei pe lună, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. În aceeași perioadă, 29% dintre români au mers la sala de fitness/aerobic, în timp ce doar 17% au călcat pragul saloanelor de masaj.
„Românii devin tot mai atenți la modul în care arată și se simt în propriul corp, iar acest lucru se datorează în mare parte diversificării și accesibilității ofertelor de pe această piață. Expansiunea rețelelor de săli sau saloane, care deschid centre cât mai aproape de locuințele sau de birourile oamenilor, precum și decizia companiilor de a include în pachetul de beneficii pentru angajați reduceri la abonamentele pentru sălile de fitness sau alte opțiuni ce încurajează un stil de viață sănătos au contribuit semnificativ la creșterea interesului românilor pentru acest tip de servicii”, a declarat Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.
Studiul confirmă că femeile continuă să fie principalii clienţi ai saloanelor de înfrumuseţare – 70% dintre acestea au apelat la astfel de servicii în ultimele 12 luni, față de 25% dintre bărbaţi. Cele mai multe dintre persoanele care merg la salon (62%) susțin că fac acest lucru, în medie, o dată pe lună sau mai des.
Principalele servicii pentru care românii merg la salon sunt: tuns (85%), pensat (48%), coafat (40%) şi manichiură (34%), iar la polul opus se află serviciile de coafat pentru ocazii speciale (26%), pedichiură (22%) şi machiaj (12%).
Deși sunt mai puțini bărbați care calcă pragul saloanelor de înfrumusețare, în comparație cu femeile, cei care fac acest lucru le frecventează mai des decât o fac femeile. Mai exact, 77% dintre bărbații care merg la salon apelează la aceste servicii lunar, față de doar 62% dintre femei.
Pe categorii de vârstă, persoanele de 18-34 de ani frecventează mai mult saloanele de înfrumusețare – 63%, față de 38% dintre persoanele de peste 34 de ani. De asemenea, datele pe regiuni arată că 62% dintre locuitorii din zona București-Ilfov au vizitat saloanele de înfrumusețare în ultimul an, fiind urmați de regiunea din Sud-Est (judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Tulcea, Vrancea). Potrivit studiului, 6 din 10 persoane necăsătorite/divortaţe/văduve au mers la saloane în ultimele 12 luni.
În ceea ce privește preocuparea românilor pentru mișcare, studiul arată că aceștia merg, în medie, de 8 ori pe lună la o sală de fitness/aerobic, unde cheltuiesc, în medie, 129 lei pe lună. Bărbații cheltuiesc semnificativ mai mult decât femeile cu această activitate (149 lei vs. 107 lei).
Sălile de fitness sunt frecventate mai des de persoanele mai tinere (40% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani au fost în ultimul an la sală, față de 23% dintre cei peste 34 de ani). De asemenea, această activitate este practicată mai mult de cei cu venituri personale mari (49% dintre cei cu peste 3.000 de lei/lună) sau de persoanele necăsătorite/divorţate/văduve (38%).
Semnificativ mai puțini români (17%) decât cei care frecventează saloanele de înfrumusețare sau sălile de fitness/aerobic au mers la masaj în ultimele 12 luni. În schimb, ei au cheltuit mai mult pentru acest serviciu – în medie, 140 de lei pe lună. Cei mai mulți preferă masajul de relaxare (60%), urmat de cel terapeutic (39%) și anticelulitic (20%). În cazul femeilor, 52% dintre acestea apelează la mesajul de relaxare, iar 35% la cel anticelulitic.
Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 893 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.2%, la un nivel de încredere de 95%.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.