Bucureşti, 30 mai 2017: Opt din zece români din mediul urban (82%) spun că vor pleca în vacanţă în această vară, litoralul rămânând destinația preferată (32%), arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. De asemenea, bugetul mediu alocat vacanței de vară a crescut anul acesta la 1.853 RON, față de 1.616 RON în 2016.
Când vine vorbe de destinaţiile alese, 4 români din 10 (39%) preferă să meargă în vacanţă în afara țării, în timp ce doar 16% au declarat că vor pleca la mare în străinătate. Alte destinații în care românii se vor relaxa în următoarele luni sunt muntele (25%) și orașele sau obiectivele turistice din țară (22%). De asemenea, 14% optează pentru vacanțe de tip circuit care presupun vizitarea mai multor locuri.
„Vacanţele sunt un beneficiu la care românii nu doresc să renunţe, de aceea un număr atât de mare dintre aceştia aleg să îşi petreacă zilele libere alături de familie şi prieteni, departe de casă. În acelaşi timp, românii preferă în continuare concediile în ţară din considerente financiare sau datorită proximităţii, având în vedere că tot mai multe destinaţii au devenit mai accesibile, în urma deschiderii de noi rute aeriene la nivel local”, spune Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.
Potrivit studiului, 64% dintre cei care pleacă în vacanță optează pentru mașina personală pentru a ajunge la destinaţie, în timp ce 20% preferă avionul și 15%, trenul. Tot mai mulţi români au ales avionul ca mijloc de transport în comparaţie cu anul trecut (20% vs 15% în 2016).
În ceea ce priveşte persoanele cu care doresc românii să-şi împartă concediul, 72% dintre aceştia vor pleca în vacanța de vară cu soțul/soția sau partenerul/a, în timp ce 32% şi-l vor petrece cu copiii şi 21%, cu prietenii. Se observă că anul acesta mai puţini români preferă compania prietenilor în vacanţă: 21% faţă de 28% în 2016.
În plus, spre deosebire de anul trecut, un număr mai mare de români (43%) au ales destinația de vacanţă cu cel puțin 3 luni înainte de plecare, comparativ cu doar 32% în 2016. Cele mai importante surse de inspirație în alegerea vacanței pentru această vară au fost: prietenii (52%), site-urile generale de pe internet (37%), site-urile de rezervări online (30%), rețelele de socializare (22%) și agențiile de turism (19%).
Totodată, în comparaţie cu anul trecut, mai mulți români s-au informat de pe site-urile de rezervări online (30% vs 22% în 2016) și rețelele de socializare (22% vs 17% în 2016), femeile apelând la canalele de social media într-o proporţie mai mare ca bărbaţii (26% vs 18% bărbați).
Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 907 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta între 18-65 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna mai 2017. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.25%, la un nivel de încredere de 95%.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.
You must be logged in to post a comment.