Bucureşti, 8 aprilie 2019: Întrebaţi ce părere au despre datorii, 70% dintre respondenţii care au participat la studiu au spus că acestea sunt o problemă care trebuie rezolvată cât mai repede posibil. Numai 15% dintre românii cu datorii sunt de părere că acestea sunt o problemă minoră pentru care se va găsi o soluţie.
Cercetarea sociologică Obiceiurile financiare ale românilor implementată la sfârşitul anului trecut de KRUK România împreună cu agenţia de cercetare de piaţă iSense Solutions a analizat atitudinea faţă de bani şi comportamentul financiar al consumatorului român.
În ceea ce priveşte obiceiurile de cumpărare, 88% dintre respondenţi, fie că vorbim despre persoanele cu datorii, fie despre cele fără datorii, nu ar cumpăra un obiect de care nu au neapărat nevoie în gospodărie, ci mai degrabă ar economisi aceşti bani. De asemenea, 4 din 10 români sunt înclinaţi să-şi planifice cheltuielile pentru a putea să cumpere ce îşi doresc din veniturile curente, fără să aibă remuşcări.
25% dintre respondenţii persoane cu datorii şi 15% dintre cei fără datorii, au mai spus că şi-ar putea cumpăra ce îşi doresc în cazul în care ar câştiga la loto.
Dacă ne referim la cheltuielile pentru care românii ar lua un împrumut, situaţiile neprevăzute sunt unul dintre motive, au răspuns 71% dintre persoanele cu datorii şi 64% dintre persoanele fără datorii participante la cercetare. 18% dintre cei cu datorii ar lua un împrumut indiferent de scopul acestuia, în timp ce numai 9% dintre cei fără datorii ar lua un împrumut fără un motiv bine întemeiat.
Întrebaţi ce ar face cu 1.000 de lei dacă i-ar găsi într-un parc, 64% dintre respondenţii persoane fără datorii au spus că i-ar preda poliţiei, în timp ce numai 54% dintre respondenţii persoane cu datorii au dat acelaşi răspuns. Într-o proporţie de 10% faţă de numai 4% cei fără datorii, respondenţii persoane cu datorii au mai spus că ar folosi aceşti bani pentru cheltuieli curente.
Grupul KRUK desfăşoară numeroase cercetări sociologice pe pieţele unde are operaţiuni pentru a identifica atitudinilor consumatorilor faţă de bani, datorii, obiceiuri de cumpărare şi, nu în ultimul rând, nivelul educaţiei financiare a cetăţenilor din ţările respective.
“Rezultatele cercetărilor ne ajută să identificăm cerinţele clienţilor noştri cărora le putem răspunde astfel cu produse şi servicii adaptate situaţiei financiare curente ale acestora. “, a spus Tomasz Ignaczak, Director General al KRUK România.
Metodologia de cercetare implementată de iSense Solutions a fost sondaj online, pe un panel reprezentativ la nivel naţional de aproximativ 900 persoane, din mediul urban şi rural, cu o distribuţie de 600 de respondenţi, persoane fără datorii şi aproximativ 300 de respondenţi, persoane cu datorii.
Sursa: ro.kruk.eu